woensdag 9 januari 2013

Daily Kate

Color Conspiracy heeft een prachtige nieuwe lijn gelanceerd met de mooie titel Daily Kate. Tijdloze dessins met 3 kleuren: grijs, geel en blauw, inclusief bijpassende embellishments. Echt weer héérlijk om mee te werken!!

Ik heb voor beide layouts dezelfde foto van Marjolein gebruikt, de ene keer in zwart/wit en de andere keer in kleur. De layout met de zwart/wit foto heeft zo een wat koelere uitstraling gekregen terwijl die met de kleurenfoto, mede door toevoeging van het roze washi tape, een warmere uitstraling heeft.

Ik vind het altijd prettig om een achtergrondvel op een vel cardstock te plakken. Niet alleen voor het leuke effect van de gekleurde rand maar ook omdat de layout dan een stuk steviger is. Met een cirkelpons heb ik rondjes geponst uit het gele vel en die met een stukje dubbelzijdig foamtape op dezelfde plek teruggeplakt. Sommige heb ik omrand met een stukje touw. Met datzelfde touw heb ik rondjes gemaakt. Met de achterkant van een plakstift heb ik rondjes gestempeld. De letters zijn uit een vel foam gestanst. De super leuke stempel (snapshot details) is van Elle's Studio.

Voor layout nr. 2 heb ik de kleurenversie van dezelfde foto 'omlijst' met roze washi tape. Datzelfde tape heb ik op de strook geplakt waarmee ik de grijze rozet gevouwen heb. Hetzelfde heb ik gedaan met de kleinste rozet. Op deze manier kun je allerlei randen aanbrengen, wat een heel leuk effect geeft! Bij de gele rozet heb ik een zwart stempelkussen gebruikt om voor het vouwen de strook wat te kleuren.  De ster is uit geel foam geknipt en met sprayinkt heb ik wat spetters aangebracht.
De stempel (important details) is weer van Elle's Studio.

Gebruikte materialen:
Stanzen van Tim Holtz: Alphabet en Paper Rosettes
Stempels van Elle's Studio
Ronde tag van Elle's Studio
Papertape van Marianne Design
Touw
Geel foam
(de materialen zonder link zijn wèl te koop in de (web)winkel maar nog niet op de site geplaatst!)

Ik wens je weer veel scrapplezier!!

XXXJenneke

2 opmerkingen:

  1. Alweer zo'n prachtige lijn van CC.
    Met zulke mooie foto's is het niet moeilijk om een mooie layout te maken ;)
    Grappig die fotocamera's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jenneke,

    Mooie Lay-outs! Leuk om 2 dezelfde foto's 2x op verschillende layouts te verwerken, in kleur en zwart-wit en dan wel weer met hetzelfde papier gecombineerd. Ook errug gave foto's trouwens.

    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen