vrijdag 18 januari 2013

Heerlijk . . . de nieuwste stansen van Marianne Design

Vorige week gelijk wat vilt bij elkaar gezocht en de nieuwe  "Collectables, Owl"  van Marianne Design erbij gepakt. Eigenlijk wilde ik eerst wat leuke hangers, sleutelhangers e.d. gaan maken, maar ik kwam onlangs op een Duits  (of Pools? ik weet het niet meer)  blog terecht en daar zag ik hele lieve  "eierwarmers"  van uiltjes staan. Echt  "te"  schattig . . .
Dus, nieuwe missie : "eierwarmers"  gingen het worden :




Omdat de eierwarmer niet wijd genoeg is als je 2 uiltjes aan elkaar bevestigd heb ik (per eierwarmer) 2 extra vleugeltjes uitgestanst. Aan beide zijkanten zit dus een extra vleugeltje (als tussenstukje)... 

En nu nog op zoek naar leuke eierdoppen. Ik wilde er eigenlijk een paar van vilt bij gaan maken, maar er zijn zulke leuke eierdoppen te koop. Nog even op zoek dus . . .

Het vilt dat ik gebruikt heb is van De Witte Engel, het is echt wollen vilt , prachtig en heerlijk om mee te werken.

* stans van de uil :  Collectables Owl  COL1302

* Wolvilt :              De Witte Engel vilt 

* Viltlijm :               Collall Viltlijm

Als het lukt ga ik vanavond tijdens de  "cropavond"  in de winkel  alsnog lekker beginnen met het maken van hangers van de uiltjes, maar ook van de leuke vogeltjes in deze nieuwe collectie . . . 

Liefs,
Guida

10 opmerkingen:

  1. Wow wat zijn ze leuk geworden deze eiderdopjes.
    Ik heb mijn uiltje ook al gebruikt.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat zijn ze leuk geworden.. En zo jammer dat ik zo ver weg woon, had vanavond anders graag komen croppen. Liefs, Wendy.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk! En wat nog leuker is, is dat je ze kunt maken tijdens een crop avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een LEUK idee! Erg mooi gemaakt Guida.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superleuke eierwarmers!!! Ook leuk om er een serie te maken en met de pasen op tafel te zetten.

    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superleuk idee zeg. Wat kunnen we veel inspiratie opdoen op elkaars blogs he. Leuk dat je het onthouden had. En de mal is geweldig.

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Welke stansmachine gebruik je? Ik wil er eentje aanschaffen maar dus eigenlijk vooral voor vilt....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ingrid,
      Ik gebruik al bijna 4 jaar mijn "trouwe" Big Shot... Dat is gewoon een apparaat dat ik nog steeds graag verkoop en waar ik voor 100% achter durf te staan..
      En sinds 1,5 jaar ongeveer gebruik ik hem ook veel meer voor wolvilt. Maar ik snijd er echt van alles mee; ook kurk, stof (katoen), foam etc...

      Groetjes,
      Guida

      Verwijderen