zaterdag 14 april 2012

Home Sweet Home

Toen we een tijdje geleden het magazijn van de winkel aan het 'reorganiseren' waren, kwamen we daar ook een MDF plateau met 9 vierkantjes tegen. Toen Guida vroeg wie er iets mee wilde maken, heb ik me onmiddellijk  als vrijwilliger aangemeld want ik had meteen een ideetje. En zie hier het eindresultaat!


Allereerst heb ik het hele plateau met gesso bewerkt. Daarna vierkante stukje dessinpapier van Echo Park This&That Graceful en Charming opgeplakt en ieder vierkantje op een eigen manier versierd. Ik houd van symmetrie, dus alles komt 2x terug, behalve dan het vogelhuisje. 


De huisjes heb ik gemaakt van grijsboard beplakt met Washi-tape. De hartjes zijn geponsd en daarna ook met datzelfde tape beplakt. De huisjes en de hartjes zijn met foamtape bevestigd, zodat je diepte krijgt. De vlaggetjes zijn eerst uit cardstock geknipt en daarna óók met Washi-tape beplakt. Datzelfde tape heb ik ook weer gebruikt voor de photo-corners en voor de randjes op de labels. De bloemen zijn chipboard en zijn 'opgeleukt' met Stickles (of glitterlijm). Kooitje en vlaggetjes bevestigd met jute-touw.

 Het hart in het midden heb ik met een stans en de Big Shot gemaakt en met foamtape op ander papier geplakt, weer om diepte te creëren.
Het vogeltje en kooitje zijn van Maya Road. Het kooitje heb ik bewerkt met Distress Powder (Tattered Rose) en het vogeltje met verschillende kleuren Distress Powder. Daarna heb ik ze beiden voorzien van een dikke laag UTEE (Ultra Thick Embossing Enamel). Fantastisch spul is dat!! Tijdens de dag van de opening was Alida ermee aan het werk en ik was meteen verkocht!
De titel heb ik gemaakt met de letters van dit Stickervel.

Ik hoop dat jullie zo een indruk gekregen hebben van de manier waarop dit paneel (30x30) tot stand gekomen is. Je kunt zoiets natuurlijk ook maken op een gewoon vel cardstock of dessinpapier.


Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer maar weer!

XXXJenneke

14 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig plateau! Erg mooi gedaan en goed omschreven. Het is een plaatje!Fijn weekend!
    xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ERg leuk met al die vierkantjes en ziet er ook vrolijk uit. Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Jenneke, wat heb je dat mooi gemaak (vind de tags zo leuk)!
    Waarom heb je eerst gesso gebruikt (is dit bedoeld voor betere hechting ?)Dat "utee" geeft een apart resultaat! Dat mag je mij ook eens leren :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Petra, ik heb gesso gebruikt om het een wit uiterlijk te geven. Het was nl lichtbruin.
      En Utee is heel makkelijk in gebruik. Het is een soort dik embossingpoeder, dus als je daarme kunt werken, kun je het hiermee ook! En het leent zich voor verschillende gave technieken! In de Tim Holtz workshops van Alida en Esther zal het vast en zeker ook nog wel gebruikt worden!

      Verwijderen
  4. Wow!! Wat is dat ontzettend leuk geworden!! Ik werk zelf al jaren met UTEE, zou er echt niet zonder kunnen :-)

    groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gemaakt. Echt wauwww.

    Groetjes en een fijn weekend,

    Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt super! Vrolijke kleuren en wat een leuk idee met die utee! Moet ik ook eens wat mee gaan doen :-) hUg, Soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat is dit leuk om naar te kijken, zeg. Ik word er gewoon blij van!! Mooie kleuren en zo lekker vrolijk!
    Groetjes,

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow!!! Ik ben er verliefd op! Wat inspirerend ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat gaaf en wat goed dat je dan was...Ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh dit ziet er super uit zeg!! Lekker vrolijk en gezellig al die kleurtjes; mooi geheel!!
    Groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt een sierraad voor in je huis!! Lekker vrolijk en wat is dat wahsi tape gaaf! Ik moet toch gauw maar eens weer naar Heino.

    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super geworden Jenneke, heel erg mooi, vrolijk en strak en dat washi tape ik heb het ook nog liggen, krijg er gelijk zin in. Goede tip van die UTEE he.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ziet er superleuk uit, heb er hier 1 al enkele jaren in de keuken hangen en als het goed is heb ik er nog 1 op zolder. Je brengt me op ideeen.

    BeantwoordenVerwijderen